عيد غدير والاترين عيد اسلامي


nedaieshabnam

عيد غدير، عيد الله الاکبر و عيد آل محمد و ارزشمندترين و والاترين عيد اسلامي ‏است. هيچ روزي در طول سال، فرخنده‏تر و مبارک‏تر از اين روز مقدس نزد شيعيان اهل‏بيت نيست. امام صادق سلام الله‏ عليه مي‏فرمايد:

«ان يوم غدير خم بين الفطر و الاضحي و الجمعه کالقمر بين الکواکب...» روز عيدغدير خم در ميان سه عيد فطر و قربان و جمعه، مانند درخشندگي ماه در ميان‏ ستارگان است. چه تعبير ظريفي امام دارد که عيد غدير را تشبيه به ماه کرده است وديگر اعياد را به ستاره; زيرا در اين روز بزرگ بود که خداوند اعلام کرد: امروزدين را بر شما تکميل کردم و نعمتم را بر شما به اتمام رساندم «اليوم اکملت‏لکم دينکم و اتممت عليکم نعمتي و رضيت لکم الاسلام دينا». نعمت‏ بزرگ اسلام که ازهر نعمتي ارزنده‏تر و گران‏بهاتر است، کامل نمي‏شود و محقق نمي‏گردد جز با ولايت علي‏ عليه السلام «و مانودي بشي‏ء مثل ما نودي بالولايه‏». محب الدين طبري از علماي بزرگ اهل سنت نقل مي‏کند که رسول خدا(ص) فرمود: «اذاجمع الله الاولين و الاخرين يوم القيامه و نصب الصراط علي جسر جهنم، لم‏يجزها احدالا من کانت له براءه بولايه علي بن ابي طالب‏».  در روز قيامت که خداوند تمام مردم را جمع مي‏کند و صراط بر پل دوزخ زده مي‏شود،هيچ کس از آن نمي‏گذرد جز کسي که با ولايت علي ابن ابي‏طالب، گذرنامه بي‏زاري وبرائت از جهنم را داشته باشد.

...................................................................................................................................................

پي نوشت: امام زمان جون عيدتون مبارك انشاالله سال ديگه اين عيد رو در كنارشما جشن مي گيريم                    دوستاي گلم عيدشما هم مبارك.



نظرات شما عزیزان:

محمد
ساعت23:55---14 آذر 1391


خدایا ...!
گاهی که دلم از این و آن و زمین و زمان می گیــرد ،
نگاهم را به سوی تو و آسمـان می گیرم ،
و آنـقـدر با تــو درد دل می کنـم ،

تا کم کم چشـــــــــم هایم با ابـرهای بارانیت همراهی می کنند

و قلبـــم سبک می شود آنــوقــت تو می آیی و تــــــمـــــــــام فضای دلـم را پر می کنی
و مـــــن دیـــــــگــــر آرام می شــــــوم
و احساس می کنم هیچ چیز نمی تواند مرا از پای دربیـاورد !
چون تو را در قلبــــــــــــــم دارم ...


امیرمهدی بی نشان
ساعت3:51---24 آبان 1391
سلام خانم ندا.ببخشید که تو این مدت فقط شما بهم سر میزدید و من اصن نمیتونستم بیام پیشتون و براتون نظر بزارم.ساعتی که دارم برات نظر میزارم رو نگاه کنین و بعد بگین من به فکرتون نیستم.الانم با یه نرم افزاره دیگه وارد وبت شدم که نظراتتونو برام باز کرد.انگار این دفه منم تونستم عین بقیه دوستاتون براتون نظر بزارم.


فعلا
پاسخ:داداش شما تكي.........چه با لحن ناراحتي نوشتي!!!......من مييييييييييييدونم از دستم ناراحتي ببخشيد انگار از حرفام بد برداشت كردي
جوري نوشتي خانم ندا كه رنگ از رخسارم پريد!!


ali
ساعت11:41---15 آبان 1391
سلام/عالی بود/ببخشید دیر سر زدم/موقع درس و.../موفق باشی/یاعلی

mehran
ساعت19:36---14 آبان 1391
سلام عید غدیر بر شما هم مبارک

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در شنبه 13 آبان 1391برچسب:,| ساعت 11:32| توسط neda|


آخرين مطالب
» ...
» خداي من
» شايد آخرين نوشته
» خاطرات من 10
» لذت عشق به اين حس بلاتكليفي است
» زن
» عيد غدير والاترين عيد اسلامي
» عرفه.... روز دعا و نيايش
» friend
» سالگرد ازدواج امام علي (ع) و حضرات فاطمه (س)
» امام جواد(ع)
» روزهاي مدرسه
» خاطرات من 9
» من برگشتم
» خاطرات من 8
» خاطرات من 7
» خاطرات من 6
» خدا

قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت